FAQ

Hulp nodig? Bekijk ons overzicht met vaak gestelde vragen, wellicht staat je antwoord er tussen. Mocht je vraag er niet tussen staan neem dan contact met ons op. We helpen je graag. 

Levertijden & retouren

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn fiets krijg?

Gemiddeld duurt het 2-6 werkdagen (als de artikelen op voorraad zijn). Zo snel mogelijk nadat je bestelling is ontvangen, ontvang je een e-mail ter bevestiging dat we ermee aan de slag zijn. Zodra we je bestelling verzenden, krijg je per e-mail een track & trace-code toegestuurd. Over het algemeen kun je je bestelling binnen 2-6 werkdagen na ontvangst van de orderbevestiging verwachten. De fiets moet dan natuurlijk wel op voorraad zijn.

Wat als ik hem niet fijn vind fietsen?

Als je om wat voor reden dan ook geen klik hebt met je nieuwe Veloretti, kun je hem zonder problemen terugsturen. Wij bieden een unieke 30 dagen-geen gedoe-retourservice voor onze fietsen. Ben je niet tevreden, neem dan contact met ons op via e-mail (service@velorett.com). Wij zullen dan het retourproces in gang zetten. Houd er wel rekening mee dat je de kosten voor het retourneren zelf moet betalen. Producten die beschadigd of niet compleet zijn nemen we niet retour.

Zijn er kosten aan een fietsplanbetaling verbonden?

Als je een fiets wil aanschaffen via een fietsplan zoals NFP/ FiscFree / BFN dan wordt door deze bemiddelaar een vergoeding (administratie- en uitvoeringskosten) aan ons doorberekend van 15% van de aanschafwaarde van de fiets. Deze kosten bereken wij door aan de klant in de vorm van een van een toeslag. Je profiteert echter nog altijd van het belastingvoordeel. Bovendien is je fiscale voordeel veel groter dan de extra toeslag die wij bij je in rekening brengen. Mocht je werkgever niet met een bemiddelaar werken, maar het bedrag zelf aan ons betaald of het bedrag door jou laat voorschieten, komen er geen extra bemiddelingskosten bij je aankoop. .

Hoe krijg ik mijn nieuwe Veloretti?

Je nieuwe fiets is voor 85% gemonteerd. Het enige wat je nog moet doen is de standaard, het zadel, het stuur, de pedalen, het voorwiel met het voorspatbord en de extra accessoires uitpakken en monteren."

Wat voor gereedschap heb ik nodig?

Voor het afmonteren van de fiets heb je een set inbussleutels nodig. Deze leveren we erbij. Daarnaast heb je nog een moersleutel nummer 10 en 15 nodig. Dat is het!"

Bezorgen jullie in het weekend?

De kinderfietsen kunnen in het weekend worden bezorgd. Vanwege de grootte van het pakket van de volwassen fietsen kan DHL deze niet in het weekend bezorgen.

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij verzenden onze fietsen naar alle landen binnen de EU voor een vast tarief van € 19,95. Helaas verzenden we onze fietsen niet buiten de EU.

Kan ik mijn Veloretti bij jullie winkel ophalen? 

Helaas kun je de fiets niet ophalen bij onze winkel. We hebben daar alleen showmodellen en verkopen geen fietsen direct vanuit onze winkel.

Wat moet ik doen als de doos bij ontvangst beschadigd is, en ik bang ben dat het bestelde artikel ook beschadigd is?

Controleer het pakket direct na ontvangst. Als een zending wordt bezorgd met duidelijke transportschade, maak daar dan foto's van voor je de doos open maakt. Als het bestelde product ook beschadigd is, neem dan binnen 2 werkdagen contact met ons op en stuur eventueel foto's naar service@veloretti.com. Bewaar ook de dozen en het verpakkingsmateriaal.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren? 

Na het plaatsen van je bestelling kun je nog een korte tijd wijzigingen aanbrengen. Wil je iets veranderen, bel ons dan zo snel mogelijk of stuur een e-mail naar service@veloretti.com, zodat we je kunnen helpen.

Betalen & bevestiging

Hoe kan ik betalen?

We accepteren Ideal, Paypal, Mister Cash, creditcard en internationale bankoverschrijvingen. Helaas kunnen we op dit moment geen betalingen accepteren via American Express, Eco-cheques en zogenoemde ‘cash money orders’.

Algemene vragen

Wil je een VELORETTI uitproberen?

Dat kan! Je bent van harte welkom in onze winkel in Amsterdam, waar je alle fietsen kunt testen.

Wat is mijn framemaat?

De juiste framemaat is belangrijk om fijn en veilig mogelijk de weg op te kunnen. Kijk in onze maattabel welke framemaat het beste bij je past.

Kan ik een kinderzitje op een Veloretti-fiets bevestigen?

Ja, trotse moeders en vaders kunnen hun kroost meenemen op de Veloretti. Op alle Veloretti-fietsen (met uitzondering van het Cafechaser-model) kunnen kinderzitjes worden bevestigd, zowel voor als achter. Heb je hulp of advies nodig, neem dan contact met ons op.

Waar kan ik het framenummer vinden?

Het framenummer van de fiets staat op de onderkant van de fiets gestempeld. Zet de fiets op zijn kop en kijk in de buurt van de standaard, aan de linkerkant richting het linkerpedaal. Het kan zijn dat je een zaklamp nodig hebt om de negen tekens duidelijk te zien, want ook dit is geen sticker; de nummers zijn direct in het aluminium frame geëtst.

Zijn er meer winkels waar ik Veloretti-fietsen kan kopen?

Wij verkopen onze producten via onze website en in onze eigen winkels. Conceptwinkel Hutspot (te vinden in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Eindhoven) en fietsenwinkel Recycle (in de Hallen, Amsterdam) verkopen ook een aantal van onze fietsen. Woon je niet in de buurt van onze winkel, dan kun je altijd navragen wat de andere winkels op voorraad hebben en even gaan kijken.

Wat is jullie privacybeleid?

Wij vinden je privacy erg belangrijk en zullen je persoonlijke gegevens daarom nooit met derden delen of doorverkopen.

Garantie

Zit er garantie op de Veloretti-fietsen?

Natuurlijk! Twee jaar garantie, om precies te zijn. Voor de Veloretti-frames heeft de oorspronkelijke eigenaar levenslang garantie op fabricagefouten. Op onderdelen en accessoires zit een garantie van twee jaar na aankoop. De garantie op onze fietsen is niet overdraagbaar en dekt alleen fabricagefouten. Uitgesloten van de garantie zijn schade die door de gebruiker is veroorzaakt, onvoorziene ongevallen en/of normale slijtage. Wil je aanspraak maken op de garantie, neem dan contact op met Veloretti BV.

Wat moet ik doen als mijn fiets is gestolen?

Diefstal is niet tof! Daarom bieden wij de slachtoffers van fietsendiefstal een gratis AXA-slot met ketting aan als ze een nieuwe Veloretti bestellen. Je hoeft daarvoor alleen maar een mail te sturen naar service@veloretti.com, met een kopie/scan van je aangifte.

Kan ik ook reserveonderdelen kopen voor mijn Veloretti?

De meeste onderdelen van Veloretti verkopen wij ook los. Mocht je een reserveonderdeel nodig hebben, stuur dan een e-mail naar service@veloretti.com. Wij helpen je dan verder en sturen je een factuur.