Hero image

Veelgestelde vragen

COVID-19

Is de fiets die ik zoek voorradig?

Vanwege de COVID-19 omstandigheden hebben ook wij de nodige gevolgen ondervonden en onze fabriek de nodige beperkingen met de productie van onze modellen. Als het model dat jij zoekt even niet op voorraad is, dan zal deze spoedig wel weer geproduceerd gaan worden of komt er alweer aan. 

De fiets is niet voorradig, kan ik al deze al wel bestellen?

Ja, wij verkopen sommige modellen ook als pre-order. Modellen waarvan wij een zekere levertijd hebben. Voor modellen waarvan geen voorverkoop is, willen wij je vragen de website in de gaten te houden. Zodra een fiets weer op voorraad is, zal deze online worden gezet en kan je hem weer bestellen. Wel zo eerlijk! Je kan je ook aanmelden via de ‘houd mij op de hoogte’ button.

Ik wil graag weten waar mijn levering is?

Als je een opdrachtbevestiging van ons hebt ontvangen, dan is je order zeker goed ontvangen en zal deze gewoon verwerkt gaan worden. Wel willen wij benadrukken dat het bij zowel ons, als de vervoerders bijzonder druk is, waardoor de levering langer kan duren dan normaal. 

Mijn Track & Trace (T&T) code geeft de melding ’nog niet ontvangen’

Mocht je een T&T-code hebben ontvangen die nog niet actief is, wees gerust, je pakket is klaargezet door ons, maar nog niet ingepland door de vervoerder. Zowel DHL, als DPD, als PostNL geven allen aan dat de depots overvol zijn en daardoor pakketten minder snel kunnen verwerken. Maar nogmaals, het komt eraan. 

Mocht je na vijf werkdagen geen veranderingen zien bij jouw T&T-link, neem dan gerust nogmaals contact op. 

Hoe werkt het afleveren zelf?

Je bestelling(en) wordt nog gewoon bezorgd. Al onze partners bezorgen de pakketten, maar houden hierbij rekening met de hygiëne maatregelen die door het RIVM zijn opgesteld. Zo zullen zij 1,5 meter afstand bewaren.

Kan ik mijn pakket bij een afhaalpunt laten bezorgen?

Kijk hiervoor goed zelf bij de verschillende punten of zij het formaat accepteren en of deze dan open is.

Lees hier de veelgestelde vragen aan PostNL of veelgestelde vragen voor DHL over bezorgen en afhalen.

Kan ik ook een deel van mijn zending ontvangen?

Dat kan! Ons systeem is zo ingericht dat wij op verzoek de order kunnen splitsen en alvast een deel, bijvoorbeeld accessoires, al wel kunnen versturen.

Is jullie Brandstore open?

Onze Brandstore is open, maar met aangepaste openingstijden (ma-za 12:00u tot 18:00u) en met alle gepast voorzorgsmaatregelen:

  • Denk eraan minimaal 1,5 meter afstand van elkaar te houden en blijf achter de markeringen die we hebben aangegeven.
  • Er zijn maximaal 2 klanten tegelijkertijd toegestaan in de Brandstore. In de werkplaats achter laten we maximaal 1 klant naar binnen.
  • Wanneer de deur gesloten is hopen we dat je even van het weer kunt genieten en wilt wachten tot je aan de beurt bent.

Kan ik voor een reparatie naar de Brandstore komen?

  • Op dit moment kan je helaas niet langskomen voor een reparatie zonder afspraak, bel of mail hiervoor met onze klantenservice.
  • Kom je voor een reparatie? Neem dan de zijdeur links aan de Tweede Jan van der Heijdenstraat en wacht op een medewerker.

Kan ik iets in de Brandstore ruilen?

Dat kan, maar overleg altijd eerst met de klantenservice. Inleveren kan altijd, zij kunnen dit dan inboeken en met de nodige voorzorgsmaatregelen zorgen dat het omruilen zo efficiënt mogelijk gedaan kan worden.

Hoe werkt het met retourneren?

Je kunt alle artikelen nog altijd gewoon binnen 30 dagen retourneren, als het product in de originele verpakking zit en het product niet gebruikt is. Nadat wij het pakket hebben ontvangen, zullen we het controleren op eventuele schade of ontbrekende onderdelen en als alles in orde is, zullen we je het volledige bedrag binnen 14 dagen terugbetalen als het product in goede staat is ontvangen.

Ik heb iets retour gestuurd, maar nog niets gehoord?

Net als met de verzending, duurt het retourneren van een product mogelijk iets langer en ook de verwerking ervan.

 

Verwerken van vragen, orders of retouren duren helaas langer dan normaal. Wij vragen jullie om een klein beetje extra geduld! 

Verzending

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij verzenden onze fietsen naar bijna alle landen binnen de EU voor een vast tarief van €19,95. Helaas verzenden we onze fietsen niet buiten de EU.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn fiets krijg?

Op dit moment duurt het gemiddeld 10 werkdagen (als de artikelen op voorraad zijn). Zo snel mogelijk nadat je bestelling is ontvangen, ontvang je een e-mail ter bevestiging dat we ermee aan de slag zijn. Zodra we je bestelling verzenden, krijg je per e-mail een track & trace-code toegestuurd. Over het algemeen kun je je bestelling binnen 2 - 6 werkdagen na ontvangst van de orderbevestiging verwachten. Maar nu tijdelijk even anders door COVID-19. De fiets moet dan natuurlijk wel op voorraad zijn.

Bezorgen jullie in het weekend?

De kinderfietsen kunnen in het weekend worden bezorgd. Vanwege de grootte van het pakket van de volwassen fietsen, kan DHL deze niet in het weekend bezorgen.

Hoe krijg ik mijn nieuwe Veloretti?

Je nieuwe fiets is voor 85% gemonteerd. Het enige wat je nog moet doen is de standaard, het zadel, het stuur, de pedalen, het voorwiel met het voorspatbord en de extra accessoires uitpakken en monteren.

Wat voor gereedschap heb ik nodig?

Voor het afmonteren van de fiets heb je een set inbussleutels nodig. Deze leveren we erbij. Daarnaast heb je nog een moersleutel nummer 10 en 15 nodig. No more!

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Na het plaatsen van je bestelling kun je nog een korte tijd wijzigingen aanbrengen. Wil je iets veranderen, bel ons dan zo snel mogelijk of stuur een e-mail naar info@veloretti.com, zodat we je kunnen helpen.

Wat moet ik doen als de doos bij ontvangst beschadigd is?

Controleer het pakket direct na ontvangst. Als een zending wordt bezorgd met duidelijke transportschade, maak daar dan foto's van voor je de doos open maakt. Als het bestelde product ook beschadigd is, neem dan binnen 2 werkdagen contact met ons op en stuur eventueel foto's naar service@veloretti.com. Bewaar ook de dozen en het verpakkingsmateriaal.

Garantie

Zit er garantie op de Veloretti-fietsen?

Natuurlijk! Twee jaar garantie, om precies te zijn. Voor de Veloretti-frames heeft de oorspronkelijke eigenaar levenslang garantie op fabricagefouten. Op onderdelen en accessoires zit een garantie van twee jaar na aankoop. De garantie op onze fietsen is niet overdraagbaar en dekt alleen fabricagefouten. Uitgesloten van de garantie zijn schades die door de gebruikers zijn veroorzaakt, onvoorziene ongevallen en/of normale slijtage. Wil je aanspraak maken op de garantie, neem dan contact op met Veloretti BV.

Wat moet ik doen als mijn fiets is gestolen?

Diefstal is niet tof! Daarom bieden wij de slachtoffers van fietsendiefstal een gratis AXA-slot met ketting aan als ze een nieuwe Veloretti bestellen. Je hoeft daarvoor alleen maar een mail te sturen naar service@veloretti.com, met een kopie/scan van je aangifte.

Kan ik ook reserveonderdelen kopen voor mijn Veloretti?

De meeste onderdelen van Veloretti verkopen wij ook los. Mocht je een reserveonderdeel nodig hebben, stuur dan een e-mail naar service@veloretti.com. Wij helpen je dan verder en sturen je een factuur.

Algemeen 

Hoe kan ik betalen?

We accepteren Ideal, Paypal, Mister Cash, creditcard, Klarna en internationale bankoverschrijvingen. Helaas kunnen we op dit moment geen betalingen accepteren via American Express, Eco-cheques en zogenoemde ‘cash money orders’.

Wil je een Veloretti uitproberen?

Dat kan! Je bent van harte welkom in onze winkel in Amsterdam, waar je alle fietsen kunt testen.

Wat is mijn framemaat?

De juiste framemaat is belangrijk om fijn en veilig mogelijk de weg op te kunnen. Kijk in onze maattabel welke framemaat het beste bij je past.

Kan ik een kinderzitje op een Veloretti-fiets bevestigen?

Ja, trotse moeders en vaders kunnen hun kroost meenemen op de Veloretti. Op alle Veloretti-fietsen (met uitzondering van het Cafechaser-model) kunnen kinderzitjes worden bevestigd, zowel voor als achter. Heb je hulp of advies nodig, neem dan contact met ons op.

Waar kan ik het framenummer vinden?

Het framenummer van de fiets staat op de onderkant van de fiets gestempeld. Zet de fiets op zijn kop en kijk in de buurt van de standaard, aan de linkerkant richting het linkerpedaal. Het kan zijn dat je een zaklamp nodig hebt om de negen tekens duidelijk te zien, want ook dit is geen sticker; de nummers zijn direct in het aluminium frame geëtst.

Zijn er meer winkels waar ik Veloretti-fietsen kan kopen?

Wij verkopen onze fietsen via onze website en in onze eigen winkels. Conceptwinkel Hutspot (te vinden in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Eindhoven) en De Bijenkorf verkopen ook een aantal van onze fietsen. Woon je niet in de buurt van onze winkel, dan kun je altijd navragen wat de andere winkels op voorraad hebben en even gaan kijken.

Werken jullie met het fietsplan?

Dat kan! Het Nationale Fietsplan biedt werkgevers veel voordelen. Naast het besparen van kosten draag je bij aan het milieu en werk je aan je conditie. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op door een mail te sturen naar info@veloretti.com.

Wat is jullie privacybeleid?

Wij vinden je privacy erg belangrijk en zullen je persoonlijke gegevens daarom nooit met derden delen of doorverkopen.

 

Spotless service

We always aim to provide the best service. Until you’ll ask us about cars, that might be a problem.

Smart pricing

Our bicycles are affordable without compromising on looks and quality.

Made by hand

Our bicycles are carefully handcrafted in Europe with a strong focus on quality and durability.

EU shipping

We ship straight to your front door wherever you live in Europe. Due to COVID-19 it takes us 10 working days, when in stock.

Let customers speak for us

Winkelwagen

×

Product title

1 x € 29.95

subtotaal

Afrekenen